حریم ولایت
اولین خانه ی مجازی
مدافعان حریم ولایت


آقا اجازه ؟!دست خودم نیست خسته ام.در درس عشق در صف آخر نشسته ام .یعنی نمیشود که بینم سحر رسید؟درس غریب «غیبت کبری»به سر رسید؟آقا اجازه؟بغض گرفته گلویمان .آنقدر رد شدیم که
رفت آبرویمان.استاد عشق!صاحب عالم !گل بهشت باید که مشق نام تو را تا ابد نوشت

محمد شاملی

سكولاریزم و اسلام (1)


آنچه پیش رو دارید تحقیق كوتاهی پیرامون «سكولاریسم » یا «سكولاریزاسیون » است. در این نوشتار پس از بیان معنای لغوی و اصطلاحی سكولاریزم، اصول و بنیادهای اساسی این تفكر، خواستگاه اولیه و علل و زمینه های پیدایش و پیشینه آن در مسیحیت، غرب، اسلام و ایران و اهداف و انگیزه های ترویج این اندیشه را مطرح كرده و آنگاه به موضوع سكولاریسم و اسلام پرداخته و بطلان سكولاریزم را از دیدگاه اسلام به اثبات می رسانیم.

معنای لغوی سكولاریزم

واژه های سكولاریزم - secularism - و «سكولاریزاسیون » - secularization - در اصل از واژه لاتین «سكولاریس » گرفته شده است. این واژه، از جمله واژه هایی است كه در فرهنگ غرب در معانی مختلفی بكار رفته است. برخی از معانی این واژه و كلمات مشابه آن چنین است:

سكولاریسم: یعنی مخالفت با شرعیات و مطالب دینی، روح دنیا داری، طرفداری از اصول دنیوی و عرفی، جدایی دین از سیاست، جدا انگاری دین از دنیا، علم گرایی، نوگرایی و مدرنیسم، اعتقاد به اصالت امور دنیوی، دنیوی كردن، غیر دین گرایی، نادینی گرایی، دنیویت، این جهانی.


سكولار: یعنی، وابسته به دنیا، غیر روحانی، غیر مذهبی، عامی، عرفی، بی سواد، كسی كه علاقه و گرایشی به امور معنوی و مذهبی ندارد.

 

 



لطفاً برای خواندن ادامه مطلب کلیک نمایید

نوشته شده در تاریخ شنبه 20 اسفند 1390 توسط محمد شاملی
طبقه بندی: سیاست ودیانت 

کد :                                    فیش تبلیغ                       تاریخ :    /     /     13      

موضوع کلی : اعتقادی

مخاطب: عام

نمایه :

 

م. عام :  قیامت

مناسبت: عام  

م. خاص :  کیفیت قیامت

نوع مطلب : روایت

خلاصه فیش  :  

 

 روزی جبرئیل به رسول خدا( ص ) عرض كرد: آیا دوست دارید كیفیّت قیامت را ببینید؟ پیامبر فرمود: بلی، جبرئیل، حضرت را به قبرستان بقیع آورد، پا را به قبری زد و گفت: به اجازه ی پروردگار برخیز» شخصی نورانی و خوشحال و خرّم سر از قبر به درآورد و گفت: «سپاس خدای را كه به وعده اش وفا كرد.  

بعد جبرئیل، پایش را به قبر دیگری زد و گفت: به دستور خداوند برخیز» شخص بدهیكلی با منظره ی ترسناك بیرون جست و گفت: واحسرتا! جبرئیل خدمت رسول اكرم عرض كرد: در روز قیامت، بدین گونه مؤمنین و كفّار سر از قبر بیرون می آورند. در روایات آمده است كه مؤمنین در عالم برزخ، از خداوند می خواهند كه قیامت زودتر بر پا شود، چون نمونه ی لذّت را چشیده و پی اصلش می گردند. از آن طرف كفّار و فسّاق می گویند: خدایا، ما را همین جا نگهدار چون نمونه ی كمی از عذاب را دیده اند و از عذاب دردناك جهنّم به هراس افتاده اند.   

 

 

منبع

کتاب معاد و قیامت در داستانهای شهید                   نویسنده : حسینی

جلد :                                                            صفحه:  85-86

یا .....

 






 

 





نوشته شده در تاریخ شنبه 13 اسفند 1390 توسط محمد شاملی
طبقه بندی: فیش های تبلیغی 

اهداف شایعات

اهداف شایعات در جنگ را می‏توان به طور كلی در چند مورد خلاصه كرد:

الف. گسیختگی و شكست روانی

ب. استتار اطلاعات

ج. تحقیر منابع خبری

د. دست‏یابی به حقایق.

بنابراین، انتشار شایعات در جنگ با توجه به چنین كاركردهایی، می‏تواند نقش تعیین كننده‏ای در جنگ ایفا نماید. در سیر غزوات پیامبراكرم صلی الله علیه وآله، گاه شاهد به كارگیری ماهرانه شایعات به عنوان ابزار جنگ روانی هستیم و این می‏رساند كه آن حضرت در چهارچوب خط مشی پایدار «دعوت - هدایت‏» و در پرتو حفظ موجودیت نظام و امنیت ملی، اساسا جنگ و ابزار كارآمد آن را استثنایی از اصل نیرنگ و فریب دانسته‏اند، زیرا: «ان الحرب خدعه‏»  بر این پایه، از عواملی كه اتحاد احزاب مانند یهود بنی‏قریظه، مشركان مكه، قبایل غطفان و فزاره را در جنگ خندق متلاشی ساخت و به موقعیت تهدید كننده و بحرانی خاتمه بخشید، انتشار شایعاتی بود كه با مشورت و درایت پیامبر توسط نعیم ابن مسعود به اجرا درآمد. نعیم گوید: به پیامبر عرض كردم: ای رسول خدا، هر فرمانی كه می‏خواهی بده تا من بدان اقدام كنم، زیرا نه قوم من و نه هیچ كس دیگری از اسلام من اطلاع ندارند. پیامبر فرمودند: «تا آنجا كه بتوانی میان نیروهای دشمن اختلاف و پراكندگی بینداز.» نعیم، كه سابقه دوستی با بنی‏قریظه داشت، به نزد آن‏ها آمد و مورد استقبال قرار گرفت. به دنبال ماموریت موفقیت‏آمیز نعیم بن مسعود از هم گسیختن صفوف دشمن، مدد الهی نیز فرود آمد. هوا به یكباره دگرگون شد. باد و توفانی شدید همراه با سرمای سخت وزیدن گرفت، دیگ‏های غذا را برانداخت، خیمه‏ها را از جا كند و آتشی برجا نگذارد. احزاب به ستوه آمدند و نمی‏توانستند تشخیص دهند كه به كدام طرف باید بروند. بدین‏روی شتابان پا به گریز نهادند. 


 

لطفاً برای خواندن ادامه مطلب کلیک نمایید

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 7 اسفند 1390 توسط محمد شاملی
طبقه بندی: جنگ روانی  

امروز باید بایستیم تا سوم تیر بماند

چه کسی است که نتواند بین حبیبی و باهنر و بادامچیان و کازرونی و... با آقاتهرانی و حسینیان و سقای بی‏ریا و سلیمانی و زارعی و نبویان و رسایی و روانبخش و... تفکیک کند و اصلح را تشخیص دهد؟ روحیات دو لیست کاملا متفاوت است. در یک صف، انقلابی بودن عمومیت بیشتری دارد و در صفی دیگر محافظه‏کاری و تسامح. در یک صف اصولگرایانند و در یک صف راست‏گرایانی عمومیت دارند که حضورشان دعوای قدیمی راست و چپ و فضای قبل از سال 84 را به ذهن متبادر می‏کند. البته تفاوت‏های دیگری نیز وجود دارد که این تفاوت‏ها موضوع جزوه دوم استقامت در منطقه ممنوعه را به خود اختصاص داده است.

هر دو لیست در عین حال مشترکاتی دارد و افراد ناشناخته‏ای. اما آنچه مسلم است این است که گفتمان، رویکرد و اکثریت لیست انتخاباتی جبهه پایداری انقلابی است. برخی افراد چون دکتر زاهدی‏وفا استاد دانشگاه امام صادق(ع) به واسطه فشارهای خلاف عرف مدعیان وحدت از حضور در عرصه انتخابات و لیست پایداری انصراف دادند. برخی افراد موسسه امام خمینی که در صحنه حاضر شدند نیز نیازمند معرفی بیشتری هستند. آیت الله مصباح فرموده بودند نباید با معیار معروف بودن و شناخته شده بودن چهره‏های خوب را کنار گذاشت. امروز وظیفه ما معرفی احمدی‏نژاد گونه آنهاست.

گفتمان، رویکرد و اکثریت لیست انتخاباتی جبهه پایداری ارزشمند، انقلابی است. امروز آیت الله مصباح یزدی برخلاف تمام دوره‏های گذشته به گونه‏ای صریح‏تر وارد میدان شده تا علم سوم تیر همچنان بلند و پایدار باشد و این علم در انتخابات ریاست جمهوری آتی به دست فردی از نسل سوم تیر برسد. به نظر می‏رسد اتفاقا مسئله‏ای که برخی اصولگرایان را همچنان به پایبندی به لیست راست سنتی واداشته، نگاهی است که آنان به انتخابات ریاست جمهوری آتی دارند. دعوایی که بر سر سرلیستی جبهه متحد درگرفت نیز دقیقا در همین راستا قابل تحلیل است. امروز ما باید بایستیم تا سوم تیر بماند. ما باید خط گفتمان سوم تیر را نگه داریم. باید شاخص‏های به روز را برای انتخاب نماینده اصلح ارائه کنیم.

امروز در عین حال مشارکت حداکثری مهمترین مسئله نظام است. دشمنان خارجی انقلاب و بانیان فتنه هر دو میزان مشارکت مردم در انتخابات را تحلیل خواهند کرد و در صورت پایین بودن مخاطب آنها هستند که مدعی خواهند شد. چنانچه همه می‏دانیم محمد خاتمی گفته است اگر مشارکت در تهران به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند، اصلاح طلبان پیروز شده‏اند. این مسئله نیز ضرورت حضور جدی جریان انقلابی در صحنه را می‏طلبد.

تمام تلاش برخی افراد چون زاکانی تا کنون برای این بود که ما را از حضور میدانی باز دارند. امروز ما باید به گونه‏ای انقلابی وارد عرصه شویم و با مردم ارتباط بگیریم. باید مانورهای متعدد ترتیب دهیم. امروز باید نهضتی دوباره از جنس سوم تیر ایجاد کنیم و هر آن کس که اصلح می‏دانیم را به مردم معرفی نماییم. اکنون همچون گذشته حضور جدی جریانات ارزشی در ایجاد مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی، تبیین شاخص‏های نمایندگی، تبیین صف‏بندی‏های سیاسی و معرفی جریان‏های سالم موضوعیت دارد.

متاسفانه سیل تخریبها و سیاه نمایی ها علیه جبهه پایداری این تلقی را ایجاد کرده که باز جریان سوم تیر وارد منطقه‏ای ممنوعه شده است که سهم احزاب در آن تعیین کننده است. در این ادبیات گفتمان و آرمان جایگاهی ندارد. احزاب و چهره‏ها فارغ از اینکه چه عملکردی داشته‏اند و مثلا در فتنه چگونه عمل کرده‏اند، از سهمی معلوم در لیست انتخاباتی برخوردارند و این جز قبیله‏گرایی چه معنی‏ای می‏تواند داشته باشد؟

ما نباید اجازه دهیم انقلابی‏گری به برزخ برود و پیرمردهای کم‏حوصله و محافظه‏کار که البته محترم هستند، فضای راست سنتی را بار دیگر حاکم کنند و تئوریسین‏های تسامح و تنازل یعنی افرادی چون زاکانی انقلاب را از حرکت رو به جلوی خود به قبل از سال 84 بازگردانند. ما از فضای قبل از سال 84 عبور کردیم و به هیچ وجه به قبل از 84 باز نمی‏گردیم. ما امروز باید مردانه و محکم بایستیم تا سوم تیر بماند.

به نوبه خود مثل بردار عزیزم امیرحسین ثابتی از همه بچه های وبلاگ نویس دعوت می کنم تا با حضور موثر وبلاگی و نوشتن مطلب پیرامون انتخابات به صحنه بیایند و ضمن حمایت از گفتمان و اکثریت لیست جبهه پایداری نقطه نظرات خود را به قلم آورند.

محورهای پیشنهادی:

* چرایی حمایت معنوی آیت الله مصباح از جبهه پایداری

* علت اقبال توده های متدین و انقلابی جامعه به جبهه پایداری

* شاخصه های اصلی و گفتمان ساز جبهه پایداری

* علت مقبولیت این گفتمان نزد بدنه جوان و نسل سوم انقلاب

* رقابت نابرابر رسانه ای جبهه پایداری با دیگر جریان ها

* علت دشمنی اصلاح طلبان و برخی دیگر از چهره های خاص سیاسی مانند علی مطهری، محمد رضاباهنر و ... با جبهه پایداری

* شباهت های فضای فعلی سیاسی کشور و برهه تاریخی سوم تیر 84

* آیا پیروزی در انتخابات مجلس به منزله پیروزی یا شکست گفتمان جبهه پایداری است؟

* مقایسه لیست انتخاباتی جبهه پایداری با دیگر لیست های انتخاباتی منتشر شده

* و ...

 





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 1 اسفند 1390 توسط محمد شاملی
طبقه بندی: سیاست ودیانت 
برچسب ها: جبهه پایداری 

اقا سلام باز منم خاک پایتان             من انکه سالهاست دلش هست جایتان

اقا دلم گرفته چرا دیر کرده اید؟                   مردم در انتظار همه جمعه هایتان 

هر جمعه انتظار،دعا،ندبه،جانماز            هر شب دو چشم خیس ولی در هوایتان

من جمعه ها عجب دلم شور میزند                ای کاش رنج و غصه نیاید سراغتان

یا لااقل خدا کند از لحظه های تلخ                   باشد نصیب من همه درد و بلایتان

من سالهاست که خواب به چشمم نمیرود                 در پای گاهواره بی لایلایتان

اقا زمان بدرقه  تان هیچکس نبود؟                    ابی نریخت مادرتان پشت پایتان؟

باشد صبور میشوم اما تو لااقل                        دستی برای من بده از دورها تکان

حرفی نمانده بین شما و من و خدا                    جز اینکه باز میکنم این دم دعایتان

امضا : دو چشم خیس ولی در هوایتان             دیوانه ای که لک زده قلبش برایتان

اللهم عجل لولیک الفرج 





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 1 اسفند 1390 توسط محمد شاملی
طبقه بندی: اشعار-- امام زمان 
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin