تبلیغات
حریم ولایت
حریم ولایت
اولین خانه ی مجازی
مدافعان حریم ولایت


آقا اجازه ؟!دست خودم نیست خسته ام.در درس عشق در صف آخر نشسته ام .یعنی نمیشود که بینم سحر رسید؟درس غریب «غیبت کبری»به سر رسید؟آقا اجازه؟بغض گرفته گلویمان .آنقدر رد شدیم که
رفت آبرویمان.استاد عشق!صاحب عالم !گل بهشت باید که مشق نام تو را تا ابد نوشت

محمد شاملی


نشانه‎های تفكر فراماسونری در جریان انحرافی (بخش سوم)


مبدع مكتب ایران یك مورخ یهودی به نام "ریچارد فرای " است. وی از زمره مورخانی است كه در سده اخیر درباره تاریخ باستان و اسلام و ایران به تحقیقات پرداخته است. این دسته از مورخان كه فارغ از ملیتشان، همگی یهودی هستند، منبع اصلی ایران شناسی شناخته می‌شوند به گونه‌ای كه بدون استناد به كسانی مانند فرای، پوپ، كریستن سن، اشمیت، آستروناخ، كخ، گیرشمن و... نمی‌توان در باره ایران باستان سخن گفت.

 

  اشاره: در قسمت قبل درباره یكی دیگر از مبانی فراماسونری یعنی ناسیونالیسم بحث كردیم و مقررشد كه در این قسمت، سخنان جریان انحرافی دولت را در این باره با این مبانی مطابقت دهیم. اكنون بخش دوم این مبحث تقدیم خوانندگان محترم می‌گردد.

ب. تطبیق آرای جریان انحرافی و نفوذی در دولت بر اصل ناسیونالیسم فراماسونری

تطبیق نظریات جریان انحرافی با آرای ماسون‌ها یك روش كاملا مستند و علمی است. اسفندیار رحیم مشایی در این راستا در همایش ایرانیان خارج از كشور، مكتب ایران را به جای مكتب اسلام نشانده، می‌گوید: "من اصرار دارم برمكتب ایران، بعضی‌ها ممكن است بر من خرده بگیرند كه تو چرا نمی‌گویی مكتب اسلام، مكتب اسلام دریافت‌های متنوعی از آن وجود دارد. دریافت ناب از حقیقت ایمان و حقیقت توحید و حقیقت اسلام، مكتب ایران است؛ باید از این پس ما مكتب ایران را به دنیا معرفی كنیم "(سایت شورای عالی ایرانیان،14/5/89)


پس از آن كه علما و بزرگان دین از جمله آیت ا... مصباح درباره این اظهارات غیر اصولی و منحرف موضع گرفته تصریح كردند " كسانی كه بی شرمانه شعار مكتب ایران را می‌دهند خودی نیستند " درصدد توجیه و تاویل سخنان خود بر آمده می‌گوید " این حرف من (مكتب ایرانی ) حرف جدیدی نبود بلكه حرف امام است. امروز حرف‌های مختلفی در دنیا به نام اسلام زده می‌شود؛ آیا ما قبول داریم؟ بلكه اسلامی را قبول داریم كه در ایران مستقر است "( سایت استقامت17/8/2010)

به دنبال این توجیهات، رئیس جمهور نیز به كمك وی آمد و گفت: منظور رحیم مشایی مكتب اسلام ناب محمدی(ص) است كه امروز كانون آن ایران است.

ولی موضع گیری‌های بعدی، نشان داد كه توجیهات فوق به دلیل ترس از افكار عمومی و افشا نشدن اهداف پشت پرده آن است. بی تردید مبدع مكتب ایران امام(ره) نیست؛ بلكه این یك اتهام ناجوانمردانه است. امام(ره) همواره بر مكتب اسلام ناب محمدی(ص) تاكید می‌فرمود و مطرح كنندگان جمهوری ایرانی و مكتب ایران را عمال خارجى می‌دانست: " این‌ها مى‏خواهند كه این جمهورى اسلامى كه از آن مى‏ترسند و اربابانشان هم از همین جمهورى اسلامى، از اسم اسلام، مى‏ترسند [نباشد] ولهذا عمالشان به این راه افتادند كه لازم نیست جمهورى «اسلامى» باشد، خوب، «جمهورى» باشد؛ «جمهورى ایرانى» باشد؛ «جمهورى دمكراتیك» باشد. این براى این است كه این‌ها از اسلام مى‏ترسند، از اسلام آن چیزهایى كه باید نبینند دیدند، اسلام تودهنى به آن‌ها زد و بیرونشان كرد از مملكت! این‌ها از این مى ترسند. ولهذا كوشش مى‏كنند خودشان و عمالشان، كه به هر صورت هستند، آن هایى كه به هر صورت هستند، كوشش مى‏كنند كه این كلمه «اسلام» تو كار نباشد؛ هرچه مى خواهد جایش باشد. این‌ها راضى هستند كه هرچه جاى كلمه «جمهورى اسلامى» هرچه مى‏خواهید بگذارید؛ اسلام نباشد؛ دیگر هرچه مى‏خواهد باشد ( صحیفه نور، ج‏8، ص: 44 )

مبدع مكتب ایران كیست؟

مبدع مكتب ایران یك مورخ یهودی به نام "ریچارد فرای " است. وی از زمره مورخانی است كه در سده اخیر درباره تاریخ باستان و اسلام و ایران به تحقیقات پرداخته است. این دسته از مورخان كه فارغ از ملیتشان، همگی یهودی هستند، منبع اصلی ایران شناسی شناخته می‌شوند به گونه‌ای كه بدون استناد به كسانی مانند فرای، پوپ، كریستن سن، اشمیت، آستروناخ، كخ، گیرشمن و... نمی‌توان در باره ایران باستان سخن گفت. این افراد كه همگی هویتی مشكوك دارند، عامل اصلی شناساندن تاریخ ایران بخصوص دوره باستان آن شناخته می‌شوند تا حدی كه آن‌ها تاریخ ایران را بهتر از مردم كشورمان می‌شناسند. این تاریخ سازی كه با دامن زدن به ناسیونالیسم ایرانی در سایه تحریف و یا اغراق در باره وقایع گذشته انجام شده، ریشه بسیاری از مشكلات كنونی به‌ ویژه در بین روشنفكران ایرانی به شمار می‌آید و همزیستی مسالمت آمیز مردم ایران را كه سال‌ها در پناه آموزه‌های قرآن به خوبی با همسایگان مسلمانشان زیسته اند، هدف قرار داده است. درباره سوابق "فرای " كافی است گزارش وزارت اطلاعات در سال 1376 در كتاب "هویت " ملاحظه شود؛ در صفحه 131 این كتاب آمده است: «ریچارد فرای چندی پیش به دعوت و تلاش برخی روشنفكران داخلی به ایران سفر كرد و در طول اقامت خود در تهران با استفاده از برخی عناصر نا آگاه اقدام به جمع‌آوری گسترده اطلاعات محرمانه كرد. ریچارد فرای كه همكاری به ظاهر علمی او با سیا امری آشكار است، در این سفر تا آن جا پیش رفت كه حتی برای جذب برخی مدیران اجرایی و آموزشی كشور اقدام كرد كه البته این تلاش با برخی هوشیاری‌ها ناكام ماند.

وی همچنین نویسنده كتاب "عصر زرین فرهنگ ایرانی " و بنیانگذار مركز مطالعات خاورمیانه در آمریكا می‌باشد. فرای در مصاحبه‌ای با شبكه امریكایی CNN در پاسخ به سؤال جهت‌دار مجری این شبكه (آسیه نامدار)، مبنی بر این كه "ایرانی كه شما از آن صحبت می‌كنید زیر سلطه ملاها و آیت الله‌ها قرار دارد "، اظهار داشت كه مردم خوب و مردم بد در همه جای جهان وجود دارند و حكومت مذهبی در ایران نیز از بین می‌رود و همه چیز تغییر می‌كند. این آمد و شد حكومت‌ها در گذشته نیز بارها وجود داشته است. " (سایت رجا نیوز، 18 آبان 89) فرای از اعضای هیات مشاوران بنیاد مطالعات ایران وابسته به اشرف پهلوی بوده و همكاری به ظاهر علمی او با سازمان سیا پس از جنگ جهانی دوم در قالب مؤسساتی چون "اداره خدمات استرات‍‍ژیك " وابسته به این سازمان امری آشكار است. وی با دعوت رحیم مشایی در همایش ایرانیان خارج از كشور شركت كرد و با پیشنهاد مشایی خانه مجللی در شهر اصفهان از سوی رئیس جمهور برای اقامت به او اهدا گردید! اكنون روشن می‌شود كه منادیان مكتب ایران، از ابداع چنین اصطلاحی چه هدفی را دنبال می‌كنند.

منظور مشایی از مكتب ایران

منظور از مكتب ایران در سخنان مشایی اسلام ناب محمدی(ص) نیست؛ زیرا اگر منظور وی اسلام ناب بود نیاز به جعل اصطلاح جدید نبود. شواهد و قراین و مواضع بعدی او نشان می‌دهد كه مرادش از مكتب ایران، همان ناسیونالیسم ایرانی است كه به برخی از آن شواهد اشاره می‌كنیم:

1. مشایی در سخنرانی خود در دوره ریاستش بر سازمان میراث فرهنگی، با تجلیل از همه كسانی كه حتی در زمان طاغوت و پهلوی در راستای توسعه فرهنگ ایرانی‌گری كوشیده‌اند گفت: "مایلم قبل از هر چیز تشكر بكنم از همه كسانی كه حتی پیش از انقلاب در عرصه توسعه صنعت گردشگری كشور تلاش كرده‌اند خیلی از اون‌ها الان در قید حیات نیستند همه كسانی كه برای اعتلای كشور تلاش كرده‌اند اجر و مزدشون در پیشگاه خداوند محفوظ است. " وی سپس افزود: "هر كسی كه عشق ایران در دلش باشد این در نزد خداوند مأجور است. " (سایت مشایی، مرداد 1387) معلوم نیست این جمله با این كلیت را بر اساس چه مبنایی مطرح كرده است. آیا بهاییان و دشمنان خدا نیز اگر عشق ایران در دل داشته باشد واقعا در نزد خداوند مأجورند؟!

2. مشایی در همان سخنرانی شورای ایرانیان می‌گوید: "باور دارم كه واژه ایران ذكر است، ذكر است چرا ذكر است؟ شما در ذكر دنبال چه می‌گردید؟ ذكر واژه‌ای است مرتبط به روح مؤمن به جهان درون باور كرده به ارزش‌های متعالی. از ذكر چه می‌جویند ذاكران همان را بجویند از ایران. ایران ذكر است "! (سایت شورای عالی ایرانیان،14/5/89) و در ادامه می‌افزاید: "اندیشه ایرانی جوهر دارد گوهر است، بروز ظهور اندیشه ایرانی همه‌اش زیباست. مرا مظهر ایرانی نپندارید. من تلاش می‌كنم تا مظهر یك ایرانی باشم اما بدانید همان جا كه زیبایی را می‌یابید آن گوهر ایران است؛ در كردار، در پندار، در رفتار، در بینش، در كنش ایران است " (همان) روشن است كه این‌گونه ادبیات، جز بر اساس اعتقاد به ناسیونالیسم صادر نمی‌شود؛ ادبیاتی كه خفیف‌تر از آن در زمان شاهان و سپس در زمان دولت اصلاحات ترویج می‌شد. شعار پندار نیك، كردار نیك، گفتار نیك نیز كه از شعار‌های رسمی زرتشت است به نحوی در این سخنرانی برجسته شده است تا بر آموزه‌های دین ایرانی هم تاكید شده باشد.

3. به دنبال این حركت، اجاره منشور كوروش از موزه لندن برای مدت 4 ماه و انتقال آن به ایران و انداختن چفیه بسیجی به گردن مجسمه آرش كمان‌گیر و یك سرباز هخامنشی و تجلیل فوق العاده از منشور كوروش صورت گرفت كه نوعی اهانت آشكار به فرهنگ بسیج و بسیجی و شهدا تلقی می‌شد. وی در تجلیل از كوروش و ایرانیت تا آن جا پیش رفت كه در یكی از اظهاراتش گفت: "امروز منشور كوروش باید نصب العین جامعه جهانی قرار گیرد "! و از این زشت‌تر به تقدیس پادشاهان پرداخت: " ملت ایران ملت بزرگی است. اگر به منشور كوروش نگاه كنید می‌توانید به این مسأله پی ببرید. امپراتوری كوروش در اوج قدرت بابل، این كشور را فتح كرده است. انوشیروان یكی از فرمانروایان مقتدر بوده و البته باید گفت اگر در این‌جا از مدیریت شاهی نیز تمجید می‌شود به خاطر نماد ملت ایران است. " (روزنامه آرمان، 2/3/89، ص1)

4. گفتمان ناسیونالیسم ایرانی تا آن جا پیش رفت كه همشهری ماه در شماره 47- ویژه نامه ایران شناسی تیر ماه 1389 -با چاپ عكس زیبا و مسیح‌گونه از كوروش در روی جلد خود، به حضور 189 كشور جهان به مدت شش ماه در اكسپوی جهانی شانگهای اشاره داشت كه از 11 اردیبهشت آغاز شده و مسؤولان بسیاری از جمله مسؤولان رده بالای دولت از آن دیدن كرده‌اند. این نشریه در مطلبی با عنوان «مردان پارسی در سرزمین اژدها» آورده است: «زرتشت، كوروش، آرش كمانگیر، ابن سینا و حتی سربازان هخامنشی هم آمده اند، هزاران كیلومتر دورتر از ایران در آن سوی قاره كهن در گوشه‌ای از غرفه، مردان خراسانی رقص چوب می‌كنند، چند گروهی پشت دار قالی نشسته‌اند از طبقه بالا بوی شله زرد می‌آید، این جا اكسپوی 2010 شانگهای در چین است» برجسته كردن نام كسانی چون زرتشت، كوروش، آرش كمانگیر و سربازان هخامنشی در نمایشگاه شانگهای و قرار دادن مجسمه متحركی از كوروش توسط متولیان فرهنگی كشور، نشان از حركت تند به سوی ناسیونالیسم ایرانی است.

نویسنده: قاسم روان‌بخش

منبع: سایت قبس



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 10 خرداد 1391 توسط محمد شاملی
طبقه بندی: فراماسونری و شیطان پرستی 
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin